Dinsdag 2 april

2 april 2024 - Bogotá, Colombia

Vanmorgen om 7:00 uur weer een massage gehad tot 8:30 uur. Daarna lekker ontbijtje en vervolgens met Vali de stad in. Eerst naar museum Santa Carla

Santa CarlaSanta Carla

waar Juliana februari 2025 ook gaat exposeren. Prachtig hoe de kunst van de 'indigenous people' verweven is met de oude schilderijen in deze mooie kerk. Het volgende museum blijkt dicht te zijn evenals een ander museum dat we wilden bezoeken, helaas. We verpozen op een terras met een rokertje, wat niet mag dus  gaan we 5 meter verderop zitten en dan mag het wel. Vervolgens struinen we flink door de buurt vlakbij de oude universiteit van Vali. Teun probeert een ATM te vinden, maar eindelijk gevonden, bleek ie  het niet te doen. Vali gaat naar haar afspraak. Wij zoeken het sigarencafé op, wat we al snel vinden. Heel gezellige man die koffie voor ons maakt en een tafeltje voor ons buiten zet en Teun koopt lekkere sigaren bij hem. We zitten er heerlijk.

Teun bij cigarbarJezusstraatje bogotaVrouw

De lucht betrekt

Bogotazwerver

en we gaan gauw op zoek naar een plekje ergens binnen met wifi. Teun eet er een heerlijke soep en ik vier bakjes met verschillende dingen gevuld, lekker klein lunchje.

Teun cafeLunchCafeetje met Wifi

Daarna gaan we daar buiten zitten, de regen is inmiddels weg.

flats bogotaMurals bogotaMuralMuralMuralMuralMural

lucht bogota

Vali appt ons dat ze hier om 17:15 uur is, dus wachten we hier op haar. Het is opvallend hoeveel verkopers hier aan je tafeltje komen om iets te verkopen. Vali is precies op tijd, haalt ons op vlakbij 't café. We rijden door de giga grote stad naar huis in de spits, het is ongelofelijk hoeveel motorrijders hier zijn, die passeren je rakelings links en rechts. Bogota heeft 7 miljoen inwoners. We doen er ruim anderhalf uur over om thuis te komen.

Jouw reactie