Maandag 11 maart

11 maart 2024 - La Paz, Bolivia

Valentina is nu echt jarig: 4 jaar! Maar, we vieren het pas eind van de dag, dan mogen we eindelijk al onze cadeaus aan iedereen uitdelen. Om 10.00 is Ralf bij ons hotel: we gaan met de téléférico  de stad in. wat een beleving zeg, even wennen aan de hoogte, maar je hebt een fenomenaal uitzicht over deze immense stad, die de laatste 100 jaar pas zo is uitgegroeid tot wat 't nu is. We gaan alpacakleding bekijken in de Greenstreet. De ene na de andere winkel met prachtig gekleurde truien, vesten, tassen, portemonnaies. We doen een drankje in een cafeetje met een tafel en stoeltje op een piepklein balkonnetje, heel gezellig zo even alleen met Ralf. Teun koopt wat truien, Ralf krijgt er natuurlijk één. Teun nog een pet en ik twee tassen. Moe en voldaan gaan we met de taxi terug naar 't hotel, waar we om 15.30 aankomen, Ralf gaat even naar huis, om 17.30 worden we weer gehaald voor het eten en de big present evening. We eten gezellig pizza met een flink ijs(je) toe. Vali geniet van de cadeautjes evenals de anderen. Ook Caro's moeder krijgt oorbellen, waar ze dolblij mee is. Tegen 22.00 worden we weer thuisgebracht in het hotel.

Geschiedenis van La Paz.

In 1548 werd La Paz gesticht door een afgezant van de Spaanse koloniale overheerser. Op de plek waar de stad werd gesticht was een inheems dorp. De Spanjaarden stonden in direct contact met een keizer die ze in Peru hadden aangesteld en deze man wilde ook Bolivia overheersen.

Bolivia_location_map.svgLa Paz 1920  La Paz 1920.  La Paz 2010- 1930La Paz

1ccb7d8d-1d7a-41de-9b2a-5008320103a3f6961cd7-0b4f-4cb0-a875-ba5a0477b2254c70dd69-1995-4905-8878-9e07d2a63cf0Vrouw blauwStraat La PazLucht La PazRalf AstridTeun Astrid

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl