Woensdag 13 maart

13 maart 2024 - La Paz, Bolivia

Om 09.30 met Ralf op stap middels taxi en téléférico. We zijn helemaal naar de bovenkant van de stad gegaan, onderweg schitterende uitzichten over de stad en de bergen en het dal. Met de taxi naar de bovenkant van de markt en van daaruit de markt over,

Vrouw marktMan tiltVrouwenVrouw met kruidenVrouw bloemenVrouw koopwaarTwee vrouwenSchoolkinderen

die afdaalt en in allerlei kleine steegjes loopt. Het is niet uit leggen, je moet er een keer geweest zijn, het is totaal iets anders dan onze markten in Nederland. Flink wat afgewandeld, een zonnebril en een hoed gescoord, is echt nodig op deze hoogte! Koffie op balkonnetje in Ralfs favoriete cafeetje, heerlijk. Wat een verrukkelijke dag, je proeft hier echt de cultuur van het volk!

Voor Ralf nog een mooie gewatteerde blauw geblokte blouse gekocht en een heel mooie witte jas/vest met een enkel kleurdessin erop. Op terugweg langs de kleermaker die een prachtige sweaterjas voor me heeft gemaakt, het is hier allemaal spot goedkoop en de kleuren van de stoffen zijn enorm vrolijk! Teun z'n mineralenzaakje was dicht, volgende keer beter. De enorme kerk konden we niet in, deuren op slot. Er werd onweer, regen en hagel aangekondigd, dus we zijn op tijd uit de stad bertrokken met een taxi naar 't hotel. Ook taxiritjes zijn spotgoedkoop, een rit van bijv 40 minuten kost iets van €6,-. Verder heb je ook kleine busjes die als openbaar vervoer fungeren. Het is zo druk op de weg in de stad, dat zelf een auto rijden geen goed advies zou zijn.

1. Nico:
    14 maart 2024
    Dank voor je verhalen; spreken jullie Spaans?
  2. Astrid van Egmond:
    14 maart 2024
    Nee, ik alleen losse woordjes, maar daar kom je niet ver mee.

Jouw reactie