Donderdag 21 maart

21 maart 2024 - Uyuni Salt Flat, Bolivia

Om 04.15 stappen we uit bed om om 04.30 met onze chauffeur weer naar de Saltflat te gaan. Pikkedonker, dat is precies wat we moeten hebben. We staan na 20 minuten stil met de auto op de saltflat, weer in het water en worden getrakteerd op een fenomenale sterrenhemel. De melkweg heb ik alleen in Afrika ook zo helder gezien. De chauffeur kent alle mogelijkheden van de mobiele telefoons en leert ons hoe je 10 seconden je lens open kunt houden met als resultaat: een prachtig heldere Melkweg op je mobiel.

Melkweg

Ook van mij maakt hij een mooi plaatje onder de Melkweg.

Astrid onder de Melkweg

Daarna is het wachten op de zonsopkomst en niet alleen dat is mooi, maar vooral ook al de wisselende kleuren van de lucht vóórdat de zon verschijnt.

Mooie luchtZon nog net niet opOpkomende zonOpkomende zonTeun in de zonauto ochtend

De chauffeur verwarmt ons met een heerlijk bakkie warme thee.

Man, man, wat is dit mooi. Ook nu geldt natuurlijk weer: je kan wat plaatjes doorsturen om een indruk te geven, maar dit meemaken blijft onbeschrijfelijk! Na dit spektakel gaan we weer naar 't hotel, waar we uitgebreid ontbijten.

Ontbijt

Teun gaat douchen, ik probeer nog wat te slapen, wat niet echt goed lukt. Tegen 12.00 ga ik bij Teun in de zon zitten onder het genot van een heerlijk - en dure- cappuchino. Het uitzicht hier is prachtig over de Saltflat, heerlijk zo'n rustdag en toch kunnen genieten van het uitzicht.

Astrid in zon

De hele middag buiten gezeten en daarna heerlijk in een nisje van het hotel binnen, ook met prachtig uitzicht.

Teun nisjeAstrid nisjeZonsondergang vanuit nisjeZonsondergangZonsondergang vanuit nisjeHaard aanBuffet

Het buffet was prima, al vond Teun de hoofdmaaltijd niet al te best, die heb ik overgeslagen.

Heerlijk daarna nog tot 22.00 bij 'ons' vuurtje gezeten.

1. Nico:
    21 maart 2024
    Leuk te lezen en zien hoe en waar jullie genieten. Plaatje(s)!
  2. Astrid van Egmond:
    21 maart 2024
    Plaatjes staan erbij! Het is werkelijk verrukkelijk!
  3. Nico:
    21 maart 2024
    Dat bedoelde ik: een plaatje!
  4. Astrid van Egmond:
    22 maart 2024