Maandag 18 maart

18 maart 2024 - Copacabana, Bolivia

06.30 opgestaan om 07.20 vertrokken we met chauffeur Hector-

Chauffeur Hector

dit had Carolina voor ons geregeld-naar Copacabana, dat aan het Titicacameer ligt. Het Titicacameer is het grootste meer van Zuid-Amerika, met een oppervlakte van 8340 km². Het ligt in de Andes tussen Peru en Bolivia op 3.812 meter boven de zeespiegel, en is het hoogste commercieel bevaarbare meer ter wereld. De diepte is gemiddeld 160 meter, maximaal 280 meter. Het is er koud, het water is er intens blauw en Peru gaat er ongezien over in Bolivia of andersom.

We komen iets na 12.00 aan. De weg ernaartoe was prachtig, behalve het langste deel door La Paz en El Alto,

SchoonmakersDamesDames

dat is de drukste weg en kost je de meeste tijd.

De bootovertocht over het meer was bijzonder, vooral de primitieve ponten, doch veilig genoeg om de oversteek te maken.

Pont TiticacameerPont TiticacameerTeun

Eerst een koffie gedronken, daarna wat alpacawinkeltjes afgegaan, vervolgens naar de tent waar je 't best verse forel kan eten: ISLAS FLOTANTES del Lago Titicaca | Comunidad de Chañi.

hutjeKeuken TiticacameerTeun

Prachtig, een vrouw vist drie verse forellen uit het meer en maakt ze voor je klaar. En dan zit je dus op een vlot met uitzicht op het meer. Het is te heet om in de zon te zitten, maar als je even in de schadus zit, is 't ook weer niet echt warm: dat komt door de hoogte waarop we zitten: 3812 meter.  Weer even door 'r stadje gelopen en vervolgens is Teun de berg op geeklommen voor een nog beter uitzicht. Binnen drie kwartier was ie terug. Daarna naar ons huisje gegaan wat prachtig ligt met een schitterend uitzicht op het Titicacameer. Pizza en soep besteld. Mijn hoofdpijn is weer niet te harden, dus medicijnen erin en rusten. We gaan vroeg slapen. 's nachts onweert en regent het.

Teun hangmat Titicacameerons huisje Titicacameerons huisje TiticacameerUitzicht Titicacameeruitzicht Titicacameeruitzicht Titicacameerdames werken in het land

1. Kleppermenneke:
    19 maart 2024
    Wat prachtige foto’s bij het Titicacameer. Geniet nog lekker van jullie vakantie!

Jouw reactie