Vrijdag 15 maart

15 maart 2024 - La Paz, Bolivia

Om 09.15 met de taxi naar de musea, we zijn er op tijd en treffen heel veel schoolkinderen.  Calle Jaén, waar we gisteren al even liepen, bevat vier museums. Je koopt een ticket dat toegang geeft tot alle museums in het straatje. We bezoeken 5 musea: Museo Litoral Boliviano, Museum Costumbrista Juan de Varcas, Museo Nacional de ArteMuseo de Metales Preciosos of Museo del Oro en  Museum Murillo

Konings Ekeko god van overvloed en geluk. Ekeko god van overvloed en geluk47-56

Hierna gaan we even zitten op de trappen van het Plaza de Morillo, vervolgens naar cafeetje Wist'upiku, waar we Api drinken met een heerlijke gevuld  kaasgerecht: Pastel. Volgende cafeetje drink ik een ijskoffie met baileys, heerlijk. We rijden terug met de Trufi naar San Miguel, waar we een artgallery willen bezoeken, die is helaas gesloten. terug naar 't hotel met de taxi waar we om 14.45 zijn. Heerlijke rustige middag verder.

Teun Plaza de MorilloAstrid duivenTeun APILatte Macchiato Baileys ijsTeun grote taxi

MaskerMuseumRalf en AstridKoningsVrouwAstrid op trapSchilderij2 damesman op dier

Om 19.00 zijn we gaan eten bij Ancestral , een fantastisch eettentje op 300 meter van het hotel. Echt verrukkelijk gegeten.

Voorgerecht artisjok                Tartaar met uiringen

voorgerecht artisjokvoorgerecht tartaar

Hoofdgerecht peren in kaas  Biefstuk

Hoofdgerecht peertjes in kaas                     hoofdgerecht biefstuk

's Avonds hebben we op de laptop de eerste aflevering van " De Joodse Raad" gezien.

Jouw reactie