Zaterdag 16 maart

16 maart 2024 - El Alto, Bolivia

In de ochtend heeft Teun de galerie bezocht, hier in de buurt. Het was bewolkt en 't heeft wat geregend, dat blijft hier een probleem: de kinderen zijn al de hele week niet naar school geweest, omdat velen hun wijk niet uit kunnen door wateroverlast.

Om 14.45 gaan we met de téléférico

Vrouw en Astrid

naar El Alto, vervolgens in een bus met leidster El Alto in, waar we eerst drie ijzeren kikkers moeten zegenen, die kijken uit op de bergen. Iedereen is vrij serieus, wij doen mee, het stikt  hier van de bijgeloven. Vervolgens een bezoek aan een grappig museumpje, wat wij in een kwartier bekeken hebben, maar de museumleider meent er veel meer over te kunnen vertellen, hij houdt ons een uur bezig!!

Museum

Op naar een huis dat een speciale bouw heeft, Ralf kan het verhaal natuurlijk wel volgen. Uiteindelijk komen we in de straat waar twee gebouwen staan, die  foeilelijk, maar groots zijn, geheel in tegenstelling tot de huizen waar de mensen hier in wonen. In El Alto heeft ook China zijn stempel gedrukt. Het eerste gebouw is de Titanic,

Titanic

het tweede heeft een reuze robocop uit het gebouw steken. In de Titanic werden we verwend met lokaal eten, dansen in de mooiste kleren.

Vrouw danst Vrouw danst

Het was een mooie avond. Aflsuitend klimmen we 5 trappen op om op het dek van de Titanic te komen, wat een uitzicht!  Ik loop keihard tegen een te goed gewassen glazen wand.

De bus vertrekt om 21.17 en tegen half tien hebben we op tijd de téléférico, vergezeld door een vrouw die ook bij onze avond was en van alles weet te vertellen over La Paz, blijkt dat ze toerisme heeft gestudeerd. Carolina staat ons aan het eind van de groene téléférico op te wachten en brengt ons naar het hotel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl